Mein Land Dein Land, Bad Goisern

Ferrata je jedinečná tím, že začíná hluboko ve skále a část se leze uvnitř skály.

Turistická cesta pod ferratou je v nadmořské výšce 1050 m.

Nejprve se leze jeskyní/skalní průrvou svisle nahoru. Pak vás čeká výzva v podobě přechodu po dlouhém vodorovném ocelovém laně, které vás vyvede z nitra skály zpět na venkovní stěnu, kde je opět světlo a slunce. Při přechodu po vodorovném ocelovém laně se jistíte k hornímu ocelovému lanu a rukama se jej můžete i držet. Přechod končí na jakési ocelové podlážce čtvercového tvaru. Odtud budete pokračovat šikmo nahoru po skále zalité sluncem a jsou zde krásné výhledy.
Další atrakcí je šikmo nakloněný dlouhý žebřík. Bylo moc zajímavé jej přecházet. Asi ve 2/3 lezení vylezete nevysokou skalní průrvu. Hned nad ní je další atrakce a to slepá vodorovná odbočka na vyhlídku vlevo. Zde musíte opět balancovat po vodorovném fixním napnutém laně. Na toto napnuté lano lze vylézt i ze spoda přes lanový žebřík z dřevěných příček. Lanový žebřík měl 27.9.2017 přetržené některé svislé lana a tak jsme raději šli po ferratě. Z vyhlídky se musíte zpět na ferratu vrátit stejným směrem. Vyhlídka za malé zdržení rozhodně stojí. Vrchol vás odmění nádhernými jiho-východními výhledy na vrcholy Krippenstein, Loser a Dachstein.

Tuto ferratu doporučujeme spojit s návštěvou sousední ferraty Leadership. Jsou od sebe vzdálené 20 minut chůze.

Technické parametry

GPS zahájení: 47.6637983,13.6427811

GPS Parkoviště: 47.6544367, 13.6397986

GPS vrcholu/konce: 47.6625264, 13.6396056

Kudy/jak najít/nasměrování: Cesta k nástupu na ferratu je špatně označená a proto se ferrata špatně hledá. Od parkoviště jděte po turistické cestě DSR-S Dachstein Runde (směr severo-východ).  V místě, kde se cesta zatáčí doprava (je zde 160 stupňový ohyb) se ještě před zatáčkou vydejte vlevo lesní stezkou do kopce. Je zde modrá cedule. Po deseti minutách chůze přímo vzhůru byste měli narazit na skalní stěnu napravo. Po vylezení ferraty se na zpáteční cestu vydejte směrem severo-západ, po chvíli přijdete na rozcestí (zde se napojuje sestupová cesta z vedlejší ferraty Leadership) a dejte se dolů z kopce směr jih nebo jiho-východ. Měli byste přijít dolů na turistickou šotolinovou cestu, pokud jste přišli od Bad Goseirn, pak jste tudy museli jít k ferratě. Druhá polovina sestupové cesty je tedy shodná se sestupovou cestou pro ferratu Leadership.

Webová stránka ferraty: http://www.bergsteigen.com/klettersteig/oberoesterreich/totes-gebirge/leadership-klettersteig

Jet na výlet!

kontakt

Vydejte se s námi za dobrodružstvím!